Poniżej znajduje się lista wszystkich prelekcji. Kliknij na poniższe przyciski, aby ukryć kategorie i pomieszczenia z prelekcjami, które Cię nie interesują.
UWAGA!!! Rejestracja na Speed Meating tylko dla Osób reprezentujących Zakłady przetwórcze, rzeźnie, sieci handlowe itp. (Nie dla przedstawicieli sponsorów).
Speed Meating - Business Speed Networking® to forma wydarzenia biznesowego, podczas którego uczestnicy mają okazję nawiązać wiele kontaktów w krótkim czasie. Format ten jest inspirowany koncepcją szybkich randek (speed dating), ale zamiast potencjalnych partnerów życiowych, uczestnicy szukają nowych relacji zawodowych i biznesowych.
Jak to działa?
Korzyści:
Jak się przygotować:
UWAGA! Dla zapewnienia prawidłowego, płynnego i dynamicznego przebiegu wydarzenia, wykorzystujemy zaawansowany system generowania dopasowań miejsc przy stolikach, połączony z dedykowanym narzędziem informatycznym ułatwiającym uczestnikom odnalezienie właściwego stolika w każdej rotacji.
UWAGA!!! Rejestracja na Speed Meating tylko dla Osób reprezentujących Zakłady przetwórcze, rzeźnie, sieci handlowe itp. (Nie dla przedstawicieli sponsorów).
- Przykłady innowacji w branży spożywczej (inteligentne lodówki, aplikacje do zamawiania jedzenia).
- Nawyki konsumenckie Gen Z (rosnące znaczenie zdrowia, etyki).
- Jak AI może wpłynąć na to jak konsumujemy?
- Robotyzacja w PL - nice to have czy must have?
- Human touch vs digitalizacja - dlaczego ludzie będą nadal potrzebni?
Większość z nas przygotowała swoje firmy na świat, który już nie istnieje.
A nowy – na krawędzi globalnych napięć, z rosnącą presją kosztową, brakiem ludzi, niestabilnym rynkiem i nieoczekiwanymi zmianami przepisów – wymaga niemal ciągłego dostosowania. Zmiany podejścia. Czasem: odwagi, by coś zakończyć. Czasem: pokory, by zacząć od nowa.
Waldemar Skorupka – Prezes INWENTA, praktyk transformacji firm z 25-letnim doświadczeniem – zaprasza na pełną konkretów i refleksji sesję o tym:
Będzie o trendach – ale tych, które już nas dotykają: kosztach, presji, zmianach pokoleniowych i demograficznych.
I jeszcze bardziej o decyzjach, których nie warto dłużej odkładać.
Zatrzymaj się na chwilę. To będzie cenne 40 minut.
Warsztaty poświęcone analizie i praktycznemu podejściu do obliczania emisji w Zakresie 1. i 2. śladu węglowego organizacji.
Omówimy kluczowe źródła emisji, metody zbierania danych oraz sposoby wykorzystania wskaźników emisyjnych.
Przedstawimy przykładowy model kalkulacji oraz dobre praktyki w raportowaniu emisji pośrednich.
Zyskaj przewagę na rynku dzięki ekspertom od aromatów dymu wędzarniczego i naszym smacznym rozwiązaniom produktowym.
Poznaj rozwiązania smakowe, które spełniają wymogi regulacyjne i rynkowe.
Odkryj i spróbuj propozycje smakowe, odpowiadające na aktualne trendy i oczekiwania konsumentów.
W czasie warsztatów:
* Rozwiewamy wątpliwości wokół dymu
Część 1 - Zmiany w przepisach prawnych i ich wpływ na przemysł mięsny
Prezentacja specjalistyczna odbędzie się pierwszego dnia Kongresu, zgodnie z agendą. Na scenie swoją wiedzą podzieli się Melanie Behringer, ekspertka i naukowczyni z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży aromatów w dziedzinie prawa żywnościowego.
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE:
- Trendy 2025 w przemyśle spożywczym zmieniające rzeczywistość Twojej firmy.
- Wpływ nestora – przykład właścicielski.
- W czym pomaga nestor w czym przeszkadza?
- Gdzie docisnąć, a gdzie odpuścić?
- Co buduje wartość firmy?
- Jak zapewnić ciągłość biznesu? – skuteczna sukcesja.
KORZYŚCI dla UCZESTNIKÓW:
- Dostosowanie swojej firmy do trendów światowych w przemyśle spożywczym.
- Podniesienie świadomości roli Nestora w rozwoju firmy.
- Koncentracja na wartościach firmy – by przekazać je następcom.
- Poznanie sposobów na skuteczną sukcesję.
- Przeprowadzenie diagnozy przygotowania Nestora oraz firmy do sukcesji.
Sukcesja w Firmie Rodzinnej - Wartość Przede Wszystkim
Cel warsztatu: Omówienie praktycznego podejścia do sukcesji na bazie obserwowanych przypadków (wyciagnięte nauki i doświadczenia). Uświadomienie potencjalnym sukcesorom, że kluczowym elementem sukcesji jest zachowanie i pomnażanie wartości firmy, niezależnie od tego, kto finalnie przejmie stery. Przygotowanie ich na wyzwania związane z przejęciem władzy (sprawczości) i zachęcenie do otwartości i konstruktywnego dialogu z seniorami.
Grupa Docelowa: Potencjalni sukcesorzy w firmach rodzinnych, osoby rozważające przejęcie roli lidera w przyszłości.
Format: Warsztat, prowadzony przez eksperta biznesowego realizującego projekty transformacji połączone z sukcesją. Wykorzystanie prezentacji multimedialnej (slajdów).
Myśl Przewodnia: Wartością nadrzędną jest wartość firmy bez względu na to czy będzie ona zarządzana przez rodzinę sukcesora czy przez inwestora zewnętrznego. Jeżeli może robić to sukcesor tym lepiej dla firmy i spuścizny seniorów.
Struktura Warsztatu
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE:
- Pracownik jako najcenniejszy zasób firmy – co jeśli się nie rozwija?
- Trendy rozwojowe 2025 +
- Jak szef wpływa na rozwój pracowników?
- Rozwojowe ABC – czyli jak skutecznie planować i utrzymywać motywację pracowników?
KORZYŚCI dla UCZESTNIKÓW:
- Poznanie wyzwań stojących przez firmami związanych z rozwojem pracowników.
- Wpływ przełożonego na budowanie organizacji uczącej się.
- Sprawdzenie praktycznych rozwiązań wpływających na utrzymanie motywacji w zespołach.
Warsztaty poświęcone analizie i praktycznemu podejściu do obliczania emisji w Zakresie 3. śladu węglowego organizacji.
Omówimy kluczowe źródła emisji, metody zbierania danych oraz sposoby wykorzystania wskaźników emisyjnych.
Przedstawimy przykładowy model kalkulacji oraz dobre praktyki w raportowaniu emisji pośrednich.
Zyskaj przewagę na rynku dzięki ekspertom od aromatów dymu wędzarniczego i naszym smacznym rozwiązaniom produktowym.
Poznaj rozwiązania smakowe, które spełniają wymogi regulacyjne i rynkowe.
Odkryj i spróbuj propozycje smakowe, odpowiadające na aktualne trendy i oczekiwania konsumentów.
W czasie warsztatów:
* Rozwiewamy wątpliwości wokół dymu
Część 1 - Zmiany w przepisach prawnych i ich wpływ na przemysł mięsny
Prezentacja specjalistyczna odbędzie się pierwszego dnia Kongresu, zgodnie z agendą. Na scenie swoją wiedzą podzieli się Melanie Behringer, ekspertka i naukowczyni z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży aromatów w dziedzinie prawa żywnościowego.
Zapraszamy na aż dwa wyjątkowe Spotkania z Inspirującymi Autorytetami - wydarzenia, które odbędą sie podczas Kongresu MEATing 2025, wydarzenia, które otwierają drzwi do świata wiedzy, inspiracji i nowych możliwości. To niepowtarzalna okazja, by zanurzyć się w atmosferze rozwoju osobistego i zawodowego, czerpiąc z doświadczeń osób, które osiągnęły sukces w swoich dziedzinach.
Dlaczego warto wziąć udział?
Dla kogo jest to wydarzenie?
Ceremonia wręczenia nagród w konkursie “To mi smakuje! Eksperci rekomendują” oraz w Plebiscycie “Lider Ekomodernizacji”.
DRESS CODE: Creative black tie
Zagadnienia, nad którymi będą pracowali uczestnicy:
- nieszczelne opakowanie - przyczyny, sposoby eliminacji,
- pogorszenie zgrzewalności - przyczyny, sposoby eliminacji,
- problem z dobraniem parametrów zgrzewania dla mono materiałów.
Dla kogo (jakie osoby / działy z zakładu przetwórczego powinny uczestniczyć)?:
- pracownicy działów technicznych zakładów przetwórstwa mięsa,
- pracownicy działów jakości zakładów przetwórstwa mięsa.
Korzyści (dla uczestników) z uczestnictwa / jaki problem w firmie zostanie rozwiązany?:
- eliminacja przestojów produkcyjnych,
- eliminacja reklamacji jakościowych,
- obniżenie kosztów związanych z odpadami opakowaniowymi.
Na spotkanie zapraszają firmy:
PAK Sp. z o.o.
ULMA Packaging Polska Sp. z o.o.
Zagadnienia, nad którymi będą pracowali uczestnicy:
- Przyczyny zmiany wymagań dla Listeria monocytogenes w Rozporządzeniu (WE) 2073/2005.
- L.monocytogenes- wróg znany. Co producent wiedzieć powinien i co wie.
- Produkt „gotowy do spożycia”- określenie klucz.
- Trwałość L. monocytogenes w środowisku produkcji - luki w wiedzy.
- Biofilmy jedno-i wielogatunkowe- czynniki sprzyjające osadzaniu na powierzchni abiotycznej i biotycznej. Jak z nimi walczyć i jak zniechęcić Listerię do zasiedlania nisz w zakładzie produkcyjnym.
- Jak wykorzystać informacje zapisane drobnym druczkiem w Rozporządzeniu.
- Jakie są sposoby oceny przeżywalności L. monocytogenes w produkcie i jak interpretować wyniki badań.
Dla kogo (jakie osoby / działy z zakładu przetwórczego powinny uczestniczyć)?:
- Pracownicy działów jakości.
- Technolodzy.
- Pracownicy laboratorium przyzakładowego.
- Szefowie grup sanityzacyjnych.
Korzyści (dla uczestników) z uczestnictwa / jaki problem w firmie zostanie rozwiązany?
- Zrozumienie potrzeby zmiany w zakresie oznaczania obecności lub liczby L. monocytogenes.
- Wykorzystanie danych historycznych i właściwości fizyko-chemicznych produktu do oceny przeżywalności L. monocytogenes.
- Zapoznanie się z drogami kontaminacji i możliwościami adaptacji bakterii w zakładzie produkcyjnym.
- Zaznajomienie się z metodyką badań kwalifikujących produkt do oceny obecności lub liczby w całym okresie przydatności do spożycia.
- Interpretacja wyników badań w odniesieniu do konkretnego produktu lub grupy produktów.
Tematyka / Plan spotkania:
Czy Twoja firma traci pieniądze przez niepełne wykorzystanie energii ciepła odpadowego?
Czas to zmienić! Podczas spotkania pokażemy, jak zidentyfikować największe źródła potencjalnego odzysku, jak wdrożyć konkretne rozwiązania oszczędzające energię i jak przekuć straty energii w realne zyski. Przedstawimy praktyczne case study, najczęściej wykorzystywane metody, które pozwolą Ci efektywnie zarządzać energią i zwiększyć konkurencyjność biznesu.
Dla kogo (jakie osoby / działy z zakłady przetwórczego powinny uczestniczyć)?
Sesja jest dedykowana decydentom i liderom odpowiedzialnym za modernizację zakładów przemysłowych, inwestycje w nowoczesne technologie, zrównoważony rozwój i efektywność energetyczną. Spotkanie skierowane jest do osób, które mają realny wpływ na kształtowanie przyszłości zakładów – od strategii po konkretne wdrożenia.
Korzyści (dla uczestników) z uczestnictwa / jaki problem w firmie zostanie rozwiązany?
Uczestnicy spotkania zyskają nie tylko inspirację, ale przede wszystkim wiedzę oraz odpowiedzi na kluczowe pytania:
– Jak rozpocząć proces identyfikacji źródeł energii odpadowej?
– Jakie rozwiązania mogą realnie obniżyć koszty operacyjne?
– Czy w naszych zakładach możliwe jest zastosowanie technologii odzysku ciepła odpadowego? Na przykładzie case study.
– Road mapa inwestycyjna – dlaczego warto ją stworzyć przed rozpoczęciem procesu inwestycyjnego
To przestrzeń do wymiany doświadczeń, analizy konkretnych przykładów i otwarcia się na nowe kierunki inwestycyjne. Zainspiruj się i dowiedz się, jak przekształcić energię straconą w zysk, który zostaje.
Tematyka / Plan spotkania:
1. Prezentacja technik rozwiązywania problemów: rybia ość, mapowanie procesów (15 min).
2. Podział na 2 grupy robocze i wybór produktu wskazane przez uczestników (5 minut).
3. Praca warsztatowa (30 minut).
4. Omówienie, wnioski, podsumowanie (10 minut).
Dla kogo (jakie osoby / działy z zakładu przetwórczego powinny uczestniczyć)?:
1. Technolodzy.
2. Pracownicy Działu Jakości.
3. Dyrektor / Kierownik produkcji.
Korzyści (dla uczestników) z uczestnictwa / jaki problem w firmie zostanie rozwiązany?:
1. Wydłużenie terminu przydatności wpływa na zwiększenie wielkości dziennych partii produkcyjnych, co bezpośrednio przekłada się na koszty wytwarzania produktu i eliminację strat produkcyjnych.
2. Poprzez zbudowanie większych stanów magazynowych zakład może uczestniczyć w akcjach promocyjnych sieci handlowych bez inwestowania w rozbudowę mocy produkcyjnych.
3. Możliwości rozwoju rynku sprzedaży na nowych rynkach exportowych.
Zagadnienia, nad którymi będą pracowali uczestnicy:
- nieszczelne opakowanie - przyczyny, sposoby eliminacji,
- pogorszenie zgrzewalności - przyczyny, sposoby eliminacji,
- problem z dobraniem parametrów zgrzewania dla mono materiałów.
Dla kogo (jakie osoby / działy z zakładu przetwórczego powinny uczestniczyć)?:
- pracownicy działów technicznych zakładów przetwórstwa mięsa,
- pracownicy działów jakości zakładów przetwórstwa mięsa.
Korzyści (dla uczestników) z uczestnictwa / jaki problem w firmie zostanie rozwiązany?:
- eliminacja przestojów produkcyjnych,
- eliminacja reklamacji jakościowych,
- obniżenie kosztów związanych z odpadami opakowaniowymi.
Na spotkanie zapraszają firmy:
PAK Sp. z o.o.
ULMA Packaging Polska Sp. z o.o.
Zagadnienia, nad którymi będą pracowali uczestnicy:
- Przyczyny zmiany wymagań dla Listeria monocytogenes w Rozporządzeniu (WE) 2073/2005.
- L.monocytogenes- wróg znany. Co producent wiedzieć powinien i co wie.
- Produkt „gotowy do spożycia”- określenie klucz.
- Trwałość L. monocytogenes w środowisku produkcji - luki w wiedzy.
- Biofilmy jedno-i wielogatunkowe- czynniki sprzyjające osadzaniu na powierzchni abiotycznej i biotycznej. Jak z nimi walczyć i jak zniechęcić Listerię do zasiedlania nisz w zakładzie produkcyjnym.
- Jak wykorzystać informacje zapisane drobnym druczkiem w Rozporządzeniu.
- Jakie są sposoby oceny przeżywalności L. monocytogenes w produkcie i jak interpretować wyniki badań.
Dla kogo (jakie osoby / działy z zakładu przetwórczego powinny uczestniczyć)?:
- Pracownicy działów jakości.
- Technolodzy.
- Pracownicy laboratorium przyzakładowego.
- Szefowie grup sanityzacyjnych.
Korzyści (dla uczestników) z uczestnictwa / jaki problem w firmie zostanie rozwiązany?
- Zrozumienie potrzeby zmiany w zakresie oznaczania obecności lub liczby L. monocytogenes.
- Wykorzystanie danych historycznych i właściwości fizyko-chemicznych produktu do oceny przeżywalności L. monocytogenes.
- Zapoznanie się z drogami kontaminacji i możliwościami adaptacji bakterii w zakładzie produkcyjnym.
- Zaznajomienie się z metodyką badań kwalifikujących produkt do oceny obecności lub liczby w całym okresie przydatności do spożycia.
- Interpretacja wyników badań w odniesieniu do konkretnego produktu lub grupy produktów.
Tematyka / Plan spotkania:
Czy Twoja firma traci pieniądze przez niepełne wykorzystanie energii ciepła odpadowego?
Czas to zmienić! Podczas spotkania pokażemy, jak zidentyfikować największe źródła potencjalnego odzysku, jak wdrożyć konkretne rozwiązania oszczędzające energię i jak przekuć straty energii w realne zyski. Przedstawimy praktyczne case study, najczęściej wykorzystywane metody, które pozwolą Ci efektywnie zarządzać energią i zwiększyć konkurencyjność biznesu.
Dla kogo (jakie osoby / działy z zakłady przetwórczego powinny uczestniczyć)?
Sesja jest dedykowana decydentom i liderom odpowiedzialnym za modernizację zakładów przemysłowych, inwestycje w nowoczesne technologie, zrównoważony rozwój i efektywność energetyczną. Spotkanie skierowane jest do osób, które mają realny wpływ na kształtowanie przyszłości zakładów – od strategii po konkretne wdrożenia.
Korzyści (dla uczestników) z uczestnictwa / jaki problem w firmie zostanie rozwiązany?
Uczestnicy spotkania zyskają nie tylko inspirację, ale przede wszystkim wiedzę oraz odpowiedzi na kluczowe pytania:
– Jak rozpocząć proces identyfikacji źródeł energii odpadowej?
– Jakie rozwiązania mogą realnie obniżyć koszty operacyjne?
– Czy w naszych zakładach możliwe jest zastosowanie technologii odzysku ciepła odpadowego? Na przykładzie case study.
– Road mapa inwestycyjna – dlaczego warto ją stworzyć przed rozpoczęciem procesu inwestycyjnego
To przestrzeń do wymiany doświadczeń, analizy konkretnych przykładów i otwarcia się na nowe kierunki inwestycyjne. Zainspiruj się i dowiedz się, jak przekształcić energię straconą w zysk, który zostaje.
Tematyka / Plan spotkania:
1. Prezentacja technik rozwiązywania problemów: rybia ość, mapowanie procesów (15 min).
2. Podział na 2 grupy robocze i wybór produktu wskazane przez uczestników (5 minut).
3. Praca warsztatowa (30 minut).
4. Omówienie, wnioski, podsumowanie (10 minut).
Dla kogo (jakie osoby / działy z zakładu przetwórczego powinny uczestniczyć)?:
1. Technolodzy.
2. Pracownicy Działu Jakości.
3. Dyrektor / Kierownik produkcji.
Korzyści (dla uczestników) z uczestnictwa / jaki problem w firmie zostanie rozwiązany?:
1. Wydłużenie terminu przydatności wpływa na zwiększenie wielkości dziennych partii produkcyjnych, co bezpośrednio przekłada się na koszty wytwarzania produktu i eliminację strat produkcyjnych.
2. Poprzez zbudowanie większych stanów magazynowych zakład może uczestniczyć w akcjach promocyjnych sieci handlowych bez inwestowania w rozbudowę mocy produkcyjnych.
3. Możliwości rozwoju rynku sprzedaży na nowych rynkach exportowych.
Tematyka / Plan spotkania:
Dla kogo (jakie osoby / działy z zakładu przetwórczego powinny uczestniczyć)?:
Korzyści (dla uczestników) z uczestnictwa / jaki problem w firmie zostanie rozwiązany?:
MODERATORKA DEBATY: Marta Wrembel
Dla uczestników MEATing TECHNIC
Dla uczestników MEATing Technologia/R&D/Jakość
Zapraszamy na salę ZEUS na dalszy ciąg Kongresu MEATing 2025 Technologia/R&D/Jakość